Antwoordservice DKD

Het Digitaal Klantdossier (DKD) is een digitaal dossier waarin organisaties zoals UWV, SVB en gemeenten gegevens delen over werk en inkomen. Het doel is dat inwoners hun gegevens maar één keer hoeven aan te leveren. Zo kunnen overheidsorganisaties beter samenwerken en sneller ondersteuning bieden.

Doel antwoordservice DKD

Gemeenten zijn wettelijk verplicht om een vaste set gegevens snel digitaal aan te leveren, zoals informatie over aanvragen, uitkeringen, schulden en re-integratie. Deze gegevens helpen bij het bieden van passende hulp aan inwoners en worden ook gebruikt voor landelijke statistieken.

BIDN ondersteunt gemeenten bij het veilig en betrouwbaar aanleveren van deze gegevens.

Waar wordt Antwoordservice DKD voor gebruikt?

De informatiedienst Antwoordservice DKD maakt het gemeentelijke deel van DKD beschikbaar voor SUWI-partijen. Dit gebeurt via het informatieproduct Routeervoorziening voor gemeentelijke DKD-berichten. De Landelijke Voorziening gemeentelijk deel DKD wordt daarnaast gebruikt voor andere informatiediensten, zoals Rechtmatigheid Studietoeslag, Landelijke Voorziening Praktijkroute en de Antwoordservice Doelgroepouders kinderopvangtoeslag.

Onze servicedesk helpt je graag verder: bel of mail met ons voor persoonlijk advies. Wil je direct contact met een specifiek team? Bekijk dan de telefoonnummers en e-mailadressen op onze contactpagina.