Portalen Schuldhulpverlening en Beslagvrije Voet niet beschikbaar op 22 november
Op zaterdag 22 november zijn de diensten van het Portaal Schuldhulpverlening en Portaal Beslagvrije Voet van 09:00 tot 22:00 uur niet beschikbaar door onderhoudswerkzaamheden. Dit geldt ook voor de applicatiekoppelingen met diensten ten behoeve van de berekening van de Beslagvrije Voet en Schuldhulpverlening.
Vanwege een bedrijfsactiviteit is onze servicedesk op donderdag 20 november van 11.45 tot 17.00 uur gesloten en telefonisch niet bereikbaar. Vragen kunnen gemaild worden naar servicedesk@bidn.nl en zullen de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen worden.
Samen verder bouwen aan snelle en betrouwbare gegevensuitwisseling in de schuldhulpverlening
Algemeen
Vanaf 1 januari 2026 gaan Bureau InformatieDiensten Nederland (BIDN) en het Schuldenknooppunt samen verder. De overgang van de dienstverlening van het Schuldenknooppunt naar BIDN is een logische stap. Hierdoor kunnen gemeenten, schuldeisers en schuldhulpverleners met snelle en betrouwbare informatie beter samenwerken. Inwoners met schulden ontvangen zo beter en sneller ondersteuning. De integratie van het Schuldenknooppunt in BIDN, houdt onze dienstverlening sterk en vormt de basis voor verdere groei. In dit artikel lichten we de transitie toe.
Per 1 augustus is Esther de Leeuw gestart als directeur-bestuurder van Bureau InformatieDiensten Nederland (BIDN). Een bijzonder moment, want in 2026 bestaat BIDN 25 jaar. In een interview met Binnenlands Bestuur vertelt Esther over haar eerste indrukken, haar ambities en de toekomst van informatiedienstverlening in het sociaal domein.
Onze servicedesk helpt je graag verder: bel of mail met ons voor persoonlijk advies.
Wil je direct contact met een specifiek team? Bekijk dan de telefoonnummers en e-mailadressen op onze contactpagina.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief. We sturen maandelijks updates over onze werkzaamheden. Door jouw branche aan te geven kunnen we nuttige informatie voor jouw branche met je delen!