Portalen Schuldhulpverlening en Beslagvrije Voet niet beschikbaar op 22 november

Op zaterdag 22 november zijn de diensten van het Portaal Schuldhulpverlening en Portaal Beslagvrije Voet van 09:00 tot 22:00 uur niet beschikbaar door onderhoudswerkzaamheden. Dit geldt ook voor de applicatiekoppelingen met diensten ten behoeve van de berekening van de Beslagvrije Voet en Schuldhulpverlening.

Laptop met melding in onderhoud
Schulden
19 november 2025
Leestijd: minuten

Meer nieuws

Servicedesk gesloten op 20 november

Algemeen

Vanwege een bedrijfsactiviteit is onze servicedesk op donderdag 20 november van 11.45 tot 17.00 uur gesloten en telefonisch niet bereikbaar. Vragen kunnen gemaild worden naar servicedesk@bidn.nl en zullen de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen worden.

19 november 2025 Lees verder
Lees verder over servicedesk gesloten op 20 november

Samen verder bouwen aan snelle en betrouwbare gegevensuitwisseling in de schuldhulpverlening

Algemeen

Vanaf 1 januari 2026 gaan Bureau InformatieDiensten Nederland (BIDN) en het Schuldenknooppunt samen verder. De overgang van de dienstverlening van het Schuldenknooppunt naar BIDN is een logische stap. Hierdoor kunnen gemeenten, schuldeisers en schuldhulpverleners met snelle en betrouwbare informatie beter samenwerken. Inwoners met schulden ontvangen zo beter en sneller ondersteuning. De integratie van het Schuldenknooppunt in BIDN, houdt onze dienstverlening sterk en vormt de basis voor verdere groei. In dit artikel lichten we de transitie toe.

04 november 2025 Lees verder
Lees verder over samen verder bouwen aan snelle en betrouwbare gegevensuitwisseling in de schuldhulpverlening

Op weg naar proactieve informatiedienstverlening

Algemeen

Per 1 augustus is Esther de Leeuw gestart als directeur-bestuurder van Bureau InformatieDiensten Nederland (BIDN). Een bijzonder moment, want in 2026 bestaat BIDN 25 jaar. In een interview met Binnenlands Bestuur vertelt Esther over haar eerste indrukken, haar ambities en de toekomst van informatiedienstverlening in het sociaal domein.

27 oktober 2025 Lees verder
Lees verder over op weg naar proactieve informatiedienstverlening

Onze servicedesk helpt je graag verder: bel of mail met ons voor persoonlijk advies. Wil je direct contact met een specifiek team? Bekijk dan de telefoonnummers en e-mailadressen op onze contactpagina.